woensdag 29 oktober 2008

Search Marketing Expo London

Volgende week vind in London de Search Marketing Expo (SMX) plaats. Microsoft zal daar aan het woord zijn over interessante onderwerpen zoals nieuwe internet marketing technieken, linkbuilding technieken, de toekomst van SEO en meer. Ik houd jullie op de hoogte over de bevindingen na afloop.

CBS komt met cijfers over internetgebruik

Opnieuw cijfers gepresenteerd over internetgebruik

Mediaproducten steeds meer via internet

• Radio luisteren en tv kijken via internet sterk gestegen
• Telebankieren en elektronisch winkelen breed geaccepteerd
• Mobiel internetten sterk in opkomst
• Zes van elke zeven huishoudens heeft internet

In 2008 luistert ruim de helft van de internetters naar de radio of kijkt naar de
tv via internet, bijna de helft leest of downloadt kranten of nieuwsbladen. Een
dergelijke inburgering van internetactiviteiten geldt ook voor telebankieren en
elektronisch winkelen. Ruim een kwart van de internetters gebruikt wel eens
mobiele apparatuur om te internetten.

bron: CBS

Zie hier voor het volledige rapport van het CBS

Mobiel Internet 850.000 gebruikers per week

Mobiel internet heeft wekelijks 850.000 gebruikers

In een artikel op ondernemersbelang.nl worden recente cijfers gepresenteerd over mobiel internet:

"Mobiel internet wordt wekelijks gebruikt door ongeveer 850.000 Nederlanders. Binnen de groep die gebruik maakt van mobiel internet, gebruikt 19% het zelfs dagelijks. Dat blijkt uit een onderzoek van online onderzoeksbureau Multiscope onder haar media, mobiel & gaming panel waaraan ruim 19.000 personen meewerkten. Uit eerder onderzoek in samenwerking met OMI bleek dat 1,6 miljoen Nederlanders maandelijks gebruik maken van mobiel internet."

Deze mensen gebruiken in (54%) van de gevallen hun mobiele telefoon. Slechts 10% van de gebruikers gebruikt email op hun telefoon.

Ik ben benieuwd hoe deze trend zich zal ontwikkelen in de komende tijd, nu er steeds meer telefoons met snel mobiel internet bijkomen. In dit weblog zal ik aandacht blijven besteden aan deze ontwikkelingen.

Cris Caanen
site

Cris Caanen 2.0

Als voorloper op een van de ontdekte trends in 2009 (personal branding) vertel ik hier iets over mezelf. Cris Caanen 2.0

Geboren en getogen in Neerbeek, en op 15-jarige leeftijd verhuisd naar Geleen. Daarna op kamers gewoon in Maastricht, Tilburg en Amsterdam om daarna te settelen in Maastricht.

In de 26 jaar die ik op deze planeet rond ren heb ik gewerkt voor Hans Verkerk Keukens (sales), Talent in Business (projectmanagement) en Geerlings Marketing (Internet Marketing consultant en COO iGear).

Ik ben iemand die veel heeft gezien: Sri Lanka, Egypte, Noord Amerika, Europa, Australie, Thailand, Laos en de Malediven. Ik reis dan ook graag rond met een backpack.

Mijn interesse voor digitale trends is ontstaan tijdens mijn universitaire studie in Tilburg (Strategic Management) waar een van mijn goede vrienden Marcel Verboom me heeft geïnfecteerd met interesse in gadgets, en de integratie van gadgets in real-life en virtual life. De rol van het internet en alles wat erop gebeurd fascineert me enorm. Toen ik echter op wieowie.nl even een testje deed, zag ik pas in welke mate we geregistreerd staan. Ik heb wellicht wel 50 gebruikersnamen en wachtwoorden binnen mijn Identity 2.0 en dat worden en telkens meer. Nu er steeds meer mensen zijn die met deze gegevens en databases internet marketing activiteiten ontplooien rijst bij mij de vraag: 'hoe kan ik mijn online identity gaan beschermen?' En in het verlengde van de trend voor 2009 (personal branding) 'Hoe kan ik mezelf gaan promoten, en wat zijn daar de voordelen van?'

Wie heeft er visies of antwoorden op deze vragen en ideeën over de voordelen van personal branding? Reageer dan aub op dit blogartikel.

Groet,

Cris Caanen
site