vrijdag 31 oktober 2008

Presentatie internet marketing activiteiten VARTA aanstaande

Plan voor boosten recycling programma VARTA autobatterijen

Volgende week zullen we op het hoofdkantoor van VARTA in Hannover het plan presenteren waarmee we een internationale marketing campagne gaan opzetten voor een online business development plan in de sustainability sector. Via internet marketing methoden gaan we het Varta recycling systeem voor auto accu's in Frankrijk, België en Nederland promoten. We gebruiken hier verschillende technieken voor. Landing pages, SEO optimized natuurlijk en verscheidene SEA technieken waaronder adwords en bannering. Door dit te doen hopen we een steentje bij te dragen aan een beter milieu en een gesofisticeerdere accu afval cyclus.

Na onze presentatie aan de Varta directie kunt u hier meer lezen over de uitkomsten en over het vervolg.

Cris Caanen
Internet Innovator
site

woensdag 29 oktober 2008

Search Marketing Expo London

Volgende week vind in London de Search Marketing Expo (SMX) plaats. Microsoft zal daar aan het woord zijn over interessante onderwerpen zoals nieuwe internet marketing technieken, linkbuilding technieken, de toekomst van SEO en meer. Ik houd jullie op de hoogte over de bevindingen na afloop.

CBS komt met cijfers over internetgebruik

Opnieuw cijfers gepresenteerd over internetgebruik

Mediaproducten steeds meer via internet

• Radio luisteren en tv kijken via internet sterk gestegen
• Telebankieren en elektronisch winkelen breed geaccepteerd
• Mobiel internetten sterk in opkomst
• Zes van elke zeven huishoudens heeft internet

In 2008 luistert ruim de helft van de internetters naar de radio of kijkt naar de
tv via internet, bijna de helft leest of downloadt kranten of nieuwsbladen. Een
dergelijke inburgering van internetactiviteiten geldt ook voor telebankieren en
elektronisch winkelen. Ruim een kwart van de internetters gebruikt wel eens
mobiele apparatuur om te internetten.

bron: CBS

Zie hier voor het volledige rapport van het CBS

Mobiel Internet 850.000 gebruikers per week

Mobiel internet heeft wekelijks 850.000 gebruikers

In een artikel op ondernemersbelang.nl worden recente cijfers gepresenteerd over mobiel internet:

"Mobiel internet wordt wekelijks gebruikt door ongeveer 850.000 Nederlanders. Binnen de groep die gebruik maakt van mobiel internet, gebruikt 19% het zelfs dagelijks. Dat blijkt uit een onderzoek van online onderzoeksbureau Multiscope onder haar media, mobiel & gaming panel waaraan ruim 19.000 personen meewerkten. Uit eerder onderzoek in samenwerking met OMI bleek dat 1,6 miljoen Nederlanders maandelijks gebruik maken van mobiel internet."

Deze mensen gebruiken in (54%) van de gevallen hun mobiele telefoon. Slechts 10% van de gebruikers gebruikt email op hun telefoon.

Ik ben benieuwd hoe deze trend zich zal ontwikkelen in de komende tijd, nu er steeds meer telefoons met snel mobiel internet bijkomen. In dit weblog zal ik aandacht blijven besteden aan deze ontwikkelingen.

Cris Caanen
site

Cris Caanen 2.0

Als voorloper op een van de ontdekte trends in 2009 (personal branding) vertel ik hier iets over mezelf. Cris Caanen 2.0

Geboren en getogen in Neerbeek, en op 15-jarige leeftijd verhuisd naar Geleen. Daarna op kamers gewoon in Maastricht, Tilburg en Amsterdam om daarna te settelen in Maastricht.

In de 26 jaar die ik op deze planeet rond ren heb ik gewerkt voor Hans Verkerk Keukens (sales), Talent in Business (projectmanagement) en Geerlings Marketing (Internet Marketing consultant en COO iGear).

Ik ben iemand die veel heeft gezien: Sri Lanka, Egypte, Noord Amerika, Europa, Australie, Thailand, Laos en de Malediven. Ik reis dan ook graag rond met een backpack.

Mijn interesse voor digitale trends is ontstaan tijdens mijn universitaire studie in Tilburg (Strategic Management) waar een van mijn goede vrienden Marcel Verboom me heeft geïnfecteerd met interesse in gadgets, en de integratie van gadgets in real-life en virtual life. De rol van het internet en alles wat erop gebeurd fascineert me enorm. Toen ik echter op wieowie.nl even een testje deed, zag ik pas in welke mate we geregistreerd staan. Ik heb wellicht wel 50 gebruikersnamen en wachtwoorden binnen mijn Identity 2.0 en dat worden en telkens meer. Nu er steeds meer mensen zijn die met deze gegevens en databases internet marketing activiteiten ontplooien rijst bij mij de vraag: 'hoe kan ik mijn online identity gaan beschermen?' En in het verlengde van de trend voor 2009 (personal branding) 'Hoe kan ik mezelf gaan promoten, en wat zijn daar de voordelen van?'

Wie heeft er visies of antwoorden op deze vragen en ideeën over de voordelen van personal branding? Reageer dan aub op dit blogartikel.

Groet,

Cris Caanen
site

dinsdag 28 oktober 2008

Trends voor 2009 gedefinieerd

Trends 2009.

Na wat onderzoek te hebben gedaan op het web ben ik de volgende digitale trends tegengekomen voor 2009:

* mobiel internet
* crowdsourcing (communities en de groepen die erachter zitten benutten)
* personal branding (cris caanen 2.0)
* online games/ advergaming
* google chrome
* videovacatures
* new commerce (fisieke winkels als uitzoek en advies locatie, online shops als bestellocatie)
* verdere gps integratie in ons leven
* Identity 2.0 bescherming (men realiseert zich waar hij allemaal geregistreerd staat en gaat dit inperken)

In dit blog zal ik hier in de komende maanden verder aandacht aan besteden. Informatie over deze artikelen is dus welkom. Mis je in dit rijtje een trend, of ben je het niet eens met dit rijtje, laat het dan weten in een reactie. Verder wil ik graag samen met jullie deze trends verder gaan uitwerken en concretiseren.

Cris Caanen, Internet Innovator
website

vrijdag 24 oktober 2008

iGear start opnieuw samenwerking met Faculteit Hogeschool Zuyd

iGear is opnieuw een samenwerkingsverband aangegaan met een faculteit van de Hogeschool Zuyd. Na de succesvolle samenwerking tussen iGear en de faculteit Facility Management in Heerlen, sluit nu ook de faculteit People en Business Management aan. Voor deze faculteit bouwen we een webapplicatie die de studeerbaarheid van de faculteit dient te vergroten. Met deze webapplicatie kunnen vraag en aanbod van bijles op de Hogeschool gekoppeld worden.

iGear neemt in deze het gehele traject voor zijn rekening van strategie, design, marketing, development en lancering. Deze webapplicatie zal ervoor zorgen dat er elk studiejaar minder mensen een BAS (binden afwijzend studieadvies) krijgen. Hiermee vergroten we het succespercentage van de opleiding en kunnen mensen die door ziekte, overmacht, een sterfgeval of om andere reden de boot dreigen te missen, bijles krijgen van gekwalificeerde docenten van de hogeschool. Het unieke in dit project, is dat de bijles gevers de docenten zijn die het betreffende vak ook geven op de Hogeschool. Echte pure vak kennis dus en gegarandeerd een hoge kwaliteit bijscholing.

Met deze webapplicatie draagt iGear zijn steentje bij aan innovatie in het onderwijs. Indien u meer wilt weten over dit project of mogelijkheden voor deelname. Neemt u dan gerust contact met ons op via 043-3251051 en vraag naar Cris Caanen.

iGear - internet innovations
www.igearinternet.nl
www.internetinnovations.nl